مطمئنم این عکسها را کسانی که باید ببینند نمی بینند

اینجا سرزمین من است اینجا سیستان است شغل بیشتر مردمانش شتر بانی است…میدونم از نگاه به چشام بدتون می یاد اما …
ولی میخواهم درد دلی کودکانه با شما کنم… اینجا سرزمین من است اینجا سیستان است شغل بیشتر مردمانش شتر بانی است…
این مسجدشونه…
جاده هایشان …
برای پخت و پز از هیزم استفاده می کنند. گاهی اوقات بلند کردن هیزم به قیمت نیش زدن عقرب است …
آنها مربا و پنیر را نمی شناسند فقط نان است و نان است و نان…از معلمشون بپرسید…
از سختی تدریس بدون امکانات وفضا بپرسیداز اومدن گردبادی ناگهانی بپرسید که دفترو کتاب رو با خود می بره از اومدن حیوانات ومزاحمت و حواس پرتی بچه ها بپرسید….
نمی دونستم برای عکس آخر چه بنویسم

همین که اشکامو پاک کنم کافیه
راستی به ایناه درس می دند ۳هزار میلیارد چند تا صفر داره؟


Weiterlesen »

Labels:


نوال السعداوی: آزادی با قدرت مردم کسب می شود. انقلاب يعنی همين


انتخاباتی که نتايجش پشت ميز توسط ارتش ، اخوان المسلمين و آمريکا تعيين شود دمکراسی نيست. نتيجه انتخابات بايد در اين ميدان و با انقلاب تعيين شود

نوال السعداوي، نويسنده ، فعال اجتماعی و از مدافعان حقوق زنان که نقش فعالی در مبارزات مردم مصر دارد ديشب مستقيما از ميدان تحرير در مصاحبه ای تلويزيونی با سيسيليا گرالد مجری برنامه «آگندا» ی تلويزيون سوئد شرکت کرد که ترجمه آنرا ميخوانيد سيسيليا گراند: در مصاحبه ای که با نوال السعداوی مسقيم از ميدان تحرير داشتم وی در ارتباط با انتخابات مصر گفت:
ما ميخواهيم انتخابات عقب بيافتد. ارتش، اخوان المسلمين و آمريکا فشار می آورند تا انتخابات فردا برگزار شود. اما مردم ميگويند نه. نه به ارتش، نه به اخوان المسلمين، نه به آمريکا و اسرائيل. اين اعتراضات اخوان المسلمين را افشا کرد که نخواستند در آن شرکت کنند. زيرا آنها ميخواهند فردا انتخابات برگزار شود و در پارلمان اکثريت را کسب کنند. برای آنها سرنوشت کشور اهميتی ندارد، درست مثل ارتش و آمريکا.
اين انقلاب دوم است، درست مثل انقلاب اول در ژانويه و فوريه مردم ميگويند نه به ارتش ، نه به تنتاوی و آمريکا و نه به انتخابات در موقعيت کنونی. مردم خواستار اين هستند که يک شورای انقلابی متشکل از نمايندگان مردمی که به خيبانها آمدند تشکيل شود.
Weiterlesen »

Labels:


گفتگوي راديو ندا با سيمين بهبهاني در باره خطر جنگ و خشونت عليه زنان

شعر زيبا و پر مضمون سيمين بهبهاني، بانوي شعر و ادب ايران، در محكوميت جنگ، با صداي شاعر در گفتگو با راديو ندا :
زان روز كه عالم را در خون و جنون ديدم
پرهيختن از جنگم، سر لوحه فرهنگ است
براي شنيدن گفتگو لطفاً اينجا را كليك كنيد

Labels:


اولین ویدیو از اعتراضات گسترده کارگری در تبریز

اولین ویدیو از اعتراضات گسترده کارگری در تبریز

هزاران نفر کارگران تبریزی در سالگرد تصویب قانون (ضد کارگری) کار در هفته اخیر بر علیه این قانون اقدام به تظاهرات چشمگیر کردند. کارگران با شعارهایی نظیر "وزیر بی لیاقت استعفا استعفا" خواهان رسیدگی به ماه ها بیکاری و عدم دریافت حقوق خود شدند.

Labels:


راديو ندا : وضعيت وخيم جسمي كارگر زنداني، رضا شهابي!

نادر رضايي ، برادر همسر رضا شهابي، در گفتگو با راديو ندا با اشاره به ادامه اعتصاب غذاي رضا شهابي در زندان اوين گفت : ” اگر به وضعيت جسمي رضا شهابي سريعاً رسيدگي پزشكي نشود احتمال فلج شدن او زياد است ! ”براي شنيدن گفتگو لطفاً اينجا را كليك كنيد

Labels:


عکس: تفريح رايگان کودکان فقير...


Weiterlesen »

Labels:


فيلم: ضرب و شتم دختر وبلاگ نويس مصری که در اعتراض به نبود آزادی تصاوير برهنه اش را در اينترنت گذاشته بود

 فيلم: ضرب و شتم دختر وبلاگ نويس مصری که در اعتراض به نبود آزادی تصاوير برهنه اش را در اينترنت گذاشته بود


Weiterlesen »

Labels:


محمد رضا شالگونی:انقلاب علیه دیکتاتوری های غیر وابسته - ۶ سوریه و دیکتاتوری خاندان اسد

سوریه نیز مانند لیبی مردم علیه یک دیکتاتوری غیر وابسته برخاسته اند و علیرغم تفاوت های بسیار با لیبی ، به نظر می رسد در اینجا نیز رویارویی مردم با رژیم می رود به جنگ داخلی تبدیل شود. حال نگاهی به پیش زمینه ها و شرایط شکل گیری انقلاب و چشم اندازهای آن در سوریه......جغرافیای حساس سوریه و نقش فعال آن در پاسداری از پان عربیسم در مقابل اسرائیل در شش دهۀ گذشته ، سوریه را به لحاظ استراتژیک به یکی از مهم ترین کشورهای خاورمیانه تبدیل کرده است....
Weiterlesen »

Labels:


درصورت عدم رسیدگی مسئولین رضا شهابی ازابتدای آذرماه دست به اعتصاب غذا خواهد زد

رضا شهابی درتماسی که با خانواده خود گرفت عنوان کرد که:« دیگر توان تحمل این بلاتکلیفی را ندارم و با توجه به وضعیت وخیم جسمانی و درد شدید در ناحیه­ی ستون فقرات، کمر، گردن ودست و مشکلات کلیه و قلب، اگر به سرعت به وضعیت من رسیدگی نشود از ابتدای آذرماه دست به اعتصاب غذا خواهم زد و تا روشن شدن تکلیف­ام به آن ادامه خواهم داد.» اودرادامه صحبت­هایش به این اشاره کرد که:«حرف­هایی را که اکنون مردم در سراسرجهان می­زنند ومی­گویند ما 99 درصد زحمتکش جامعه هستیم را ما ازسال 84 می­زدیم، حال چگونه است که مسئولین ازاین اعتراضات حمایت می­کنند ومن را دقیقاً به دلیل گفتن همین حرف ها  19 ماه است که بازداشت غیرقانونی کرده­اند. مگرمن قاچاقچی هستم یا ازدیوارکسی بالا رفته­ام؟ مگر تا کنون جز دفاع از حقوق صنفی کارگران کار دیگری کرده­ام که مستحق ماه­ها زندان و تازه آن هم بدون محاکمه باشم؟! دراین مدت که این جا بودم دزدها و قاچاقچی­ها آمدند و رفتند، اما من هنوز بلاتکلیف در زندان مانده­ام!»
Weiterlesen »

Labels:


صادق افروز:جدایی نادر از سیمین

فیلم 117 دقیقه ای "جدایی نادر از سیمین " را دیدم .بسیار شنیده بودم که این جا و آن جا جایزه برده و حالا هم کاندید شرکت در مسابقه  اسکار شده است . همچنین شنیده بودم  سرکوزی  رئیس جمهور فرانسه هم علاقه نشان داده که فیلم را ببیند .از خودم می پرسیدم که این چگونه معجونی می تواند باشد که هم  از قربال سانسورچی های جمهوری اسلامی رد  می شود ، هم مورد توجه سرکوزی است  ، هم جایزه های فستیوال های اروپایی را به خود اختصاص می دهد ،هم رکورد فروش فیلم در ایران را  می شکند و ده نمکی را پشت سر می گذارد و هم به اسکار راه می یابد .مایل بودم در اولین فرصت فیلم را ببینم .پس از آنکه یکی از دوستانم لینک آن را برایم فرستاد  به تماشای این فیلم نشستم .
Weiterlesen »

Labels:


فراخوان به نوشتن تجربیات زندانیان از سلول انفرادی


از اين رو، هدف ما در كميته گزارشگران حقوق بشر ، جمع آوري تجربيات عيني افراد از حضورشان در سلول انفرادي است. براي اينكار، كوچكترين جزئياتي به ما كمك مي‌كند تا مجموعه را پربارتر كرده و كمك بيشتري به كساني كنيم كه شايد در آينده، چنين شرايطي را تجربه كنند. از آنجايي كه شنيدن تجربيات همه زندانيان از سلول انفرادي براي ما مهيا نيست، در كنار مصاحبه و صحبت مستقيم با افرادي كه چنين روزهاي را گذرانده‌اند، مي‌خواهيم دعوت كنيم، تا "زندانيان سلول انفرادي" با نوشتن تجربيات خود و ارسال آن براي ما، در كامل شدن اين مجموعه ما را ياري كنند.ذكر اين مساله قابل توجه است كه براي اين كار، نوشتن هر نوع جزئياتي مهم است. در يك كلام" مي‌خواهيم به ديگران بگوييم كه چطور سلول انفرادي را تحمل كنند، چطور روزهايشان را به شب برسانند. چه كارهايي مي‌توانند بكنند. چه كارهايي مي‌شود انجام داد. يا اينكه، شما براي گذراندن روزهاي انفرادي چه كرديد ؟"
Weiterlesen »

Labels:


بيانيه کنشگران سياسي، اجتماعي، مدنی و فرهنگی داخل ايران پيرامون خطر حمله نظامی به ايران

 آژيرهای جنگ را چه کسانی به صدا در می آورند؟
صلح اعتراف آشكار به حقيقت است:
با خيل كشتگان چه كرديد؟ (محمود درويش).
1- جنگ مخوف‌ترين پديده‌ای است که انسان از گذشته تاکنون با آن روبرو شده است. در جامعه‌ی ما هنوز سايه‌ی شوم جنگ 8 ساله با عراق بر سر زندگی ميليون‌ها تن از ايرانيان سنگينی مي‌کند. هنوز خاطرات آژيرهای قرمز، پناهگاه‌های نمور، خاموشي‌های شبانه، پيکر‌های بی نام، دست و پا‌های قطع شده، مادران بی فرزند، فرزندان بی پدر، قحطی و گرسنگي، آوارگان بي‌خانه و کاشانه و دهها تصوير دهشتناک ديگر، در گوشه گوشه‌ی ذهن تک تک ما، چه پر رنگ و چه کمرنگ، چه همچون کابوس شبانه و چه همچون بيم هميشگی روزانه سنگينی مي‌کند.
2- در چند سال اخير رسانه‌های مسلط سعی کرده‌اند جنگ را به يک بازی کامپيوتری و بيان تصويريِ آن در رسانه‌ها فروبکاهند. يک نقطه‌ی قرمز از صفحه‌ی رادار هواپيماهای فوق پيشرفته‌ی ناتو شروع به چشمک زدن مي‌کند، و سپس يک انفجار به ظاهر کوچک. اين تصويری از جنگ است که رسانه‌ها به مخاطبان خود تلقين مي‌کنند. اما واقعيت بسيار زشتر و خون آلودتر است. قطعاً اينجا فقط داستان انفجار يک نقطه‌ی قرمز در رادار هواپيما نيست. داستان نابوديِ خانواده‌ای است که شايد سر سفره‌ی غذا در طرابلس نشسته باشند. يا سربازان خسته‌ای که به اجبار در يک مرکز نظامی در بغداد نگهداری مي‌شوند، يا مدرسه‌ای که کودکان يوگسلاوی در آن درس می خوانند و يا يک بازار محلی پر از زندگی و رفت و آمد در محله‌های کابل .... يا هر چيز ديگری که تا چند لحظه قبل زندگی در آن جاری بوده است و اکنون تبديل به تلی از خاکستر شده است. اين واقعيت کثيف را بايد عريان‌تر از هميشه جلوی چشمان مخاطب قرار دهيم تا کراهت جنگ را نشان داده باشيم.

Weiterlesen »

Labels:


بهرام رحمانی: ابراهیم نبوی: «خانم کلینتون! ما کمک می خواهیم»؟!

اگرچه برخی ابراهیم نبوی را به عنوان یکی از چهره های طنزپرداز ایرانی می شناسند اما او، یکی از مهره های موثر سیاسی – امنیتی حکومت اسلامی بود به طوری که به پست مسئول دفتر سیاسی وزارت کشور ارتقا مقام پیدا کرده بود. هم اکنون نیز او خود را فعال اصلاح طلبان حکومتی می داند و حتی نسبت به خامنه ای نیز برخورد متفاوتی دارد.در حکومت های مستبد و دیکتاتوری، کسانی که ارتقا مقام پیدا می کنند باید نخست وفاداری خود را به حکومت اثبات کند و راه اثباتش نیز، شرکت و نقش مستقیم یا غیرمستقیم در سانسور و اختناق، تعقیب و تهدید مخالفین حکومت، زندان و شکنجه و اعدام آنان داشته باشد تا مورد توجه و تشویق و ارتقا مقام سران و مقامات بالادست قرار گیرد و پله های ترقی را نیز به سرعت در حاکمیت طی کند. بر این اساس، ابراهیم نبوی را یکی از این عناصر حکومت اسلامی دید که به پست مهمی در این حکومت رسیده بود.
Weiterlesen »

Labels:

نوآوران




» تماس






پیوندها

» سایت خبری راه کارگر
» سایت خبری راه کارگر درFacebook
» وبلاگ محمد رضا شالگونی
»راه کارگر
» سخنرانی های محمد رضا شالگونی در اتاق فوروم سوسیالیست
» سخنرانی های یاسمین میظر در اتاق فوروم سوسیالیست
» سخنرانی های تراب ثالث در اتاق فوروم سوسیالیست
» ساحل شمال
» ارژنگ بامشاد
» شمس لنگرودی
» فرهنگسرای اندیشه
» اقدام متحد
» عمو کیوان
» اوای پلیتکنیک
» پیک ایران
» گزارشگران
» روشنگری
» اتحاد چپ کارگری
» دانش سرخ
» اندیشیدن با پتک
» کارگری
» نشر بیدار
» آوای آشنا
» رادیو صدای کارگران
» خاک
» کارگر
» الناز
» لیست وبلاگهای به روز شده†


آخرين نوشته‌ها

 

بایگانی

وبلاگ